רכשתי את הג'ילי באוגוסט 2023 והסקירה מתוך חוויה אישית
הג'ילי גיאומטרי C הוא קרוסאובר קומפקטי חשמלי (C-SUV) שמיוצר על ידי ג'ילי, ענקית הרכב הסינית, תחת תת-המותג "גיאומטרי" המיועד לרכבים חשמליים. מאז הגעתו לישראל בסוף 2021, הוא הפך לאחד הדגמים החשמליים הפופולריים והנמכרים ביותר בשוק, בעיקר בזכות טווח הנסיעה המרשים שלו (485 ק"מ בתקן WLTP), מחיר תחרותי ואבזור נדיב. גרסת ה-485 ק"מ היא הגרסה המובילה מבחינת סוללה וטווח, והיא זכתה למתיחת פנים ב-2023 ששיפרה את העיצוב, הטכנולוגיה והיעילות האנרגטית שלה. הרכב מיובא לישראל על ידי גיאו מוביליטי, חברה-בת של יוניון מוטורס, ומשווק כפתרון אידיאלי למשפחות ולמי שמחפש חשמלי יומיומי במחיר נגיש אך מוכן להתפשר על הטכנולוגיה.
בסקירה זו נפרט לעומק המפרט הטכני, העיצוב, הטכנולוגיה והבטיחות, תוך שימת דגש מיוחד על חוויית הנהג.
מפרט טכני וביצועים
- מנוע והספק: הגיאומטרי C מצויד במנוע חשמלי יחיד המייצר 204 כוחות סוס ומומנט של 31.6 קג"מ. עם הנעה קדמית, הוא מציע תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-6.9-7.2 שניות (תלוי בתנאי הדרך ומשקל הרכב). זהו נתון מרשים לקרוסאובר חשמלי קומפקטי, שמתחרה ישירות בדגמים כמו BYD אטו 3 ו-MG ZS EV.
- סוללה וטווח: הסוללה היא בנפח 70 קוט"ש, ומספקת טווח מוצהר של 485 ק"מ בתקן WLTP. במציאות, לקוחות בישראל מדווחים על טווח ריאלי של 400-420 ק"מ בנהיגה רגילה, וכ-450 ק"מ בנהיגה חסכונית בעיר או בכבישים פתוחים במהירות קבועה. השיפור בטווח לעומת הדגם הקודם (460 ק"מ) נובע ממערכת בלימה רגנרטיבית מתקדמת (ONEBOX) שמגבירה את ההתאוששות האנרגטית בזמן האטה. הרכב מניסיון אישי טווח הנסיעה הוא בסביבות 430 – 460 ק"מ אך בימים קרים הטווח יורד דרמטית ל 370 ק"מ.
- טעינה: הרכב תומך בטעינה מהירה DC בהספק של עד 75 קילוואט, המאפשר טעינה מ-20% ל-80% בכ-36-42 דקות בתחנות ציבוריות. טעינה ביתית AC בעמדה של 11 קילוואט לוקחת כ-6-7 שעות לטעינה מלאה.
- צריכת אנרגיה: הצריכה הממוצעת נעה בין 16 ל-18 קוט"ש ל-100 ק"מ, תלוי בסגנון הנהיגה, מזג האוויר והעומס ברכב. בימי חורף קרים או בקיץ עם מזגן דולק, לקוחות מדווחים על עלייה קלה בצריכה לכ-19-20 קוט"ש.
עיצוב חיצוני ופנימי
- חיצוני: העיצוב החיצוני של הגיאומטרי C מודרני ומתוחכם, עם חזית נקייה ללא גריל מסורתי (מאפיין של רכבים חשמליים) ופנסי LED דקים ואלגנטיים. מתיחת הפנים של 2023 שדרגה את הפגוש הקדמי והוסיפה חישוקי 18 אינץ' בעיצוב חדש, שמוסיפים למראה דינמי יותר. המידות – 443 ס"מ אורך, 183 ס"מ רוחב, 156 ס"מ גובה ובסיס גלגלים של 270 ס"מ – ממקמות אותו כקומפקטי יחסית, אך עדיין מרווח מספיק למשפחה קטנה. הרכב נוח ומרווח גם ליושבים מאחור.
- פנים: תא הנוסעים עבר שיפור משמעותי במתיחת הפנים. הקונסולה המרכזית נמוכה ופתוחה יותר, מה שיוצר תחושה מרווחת. מסך המולטימדיה (12.3 אינץ') תומך בעברית וכולל ניווט Waze מובנה, והריפודים (עור סינתטי) שמתחתם מאוד בקיץ . תאורת האווירה המשתנה, שמוסיפה לאווירה בתא הנוסעים,השקעים המודרניים (USB-C).
רכב אמין מכנית במשך שנה וחצי לא הייתה שום תקלה, ראוי לציין שבפורומים בפייסבוק שאני חבר אומנם הרכב סיני אבל מחירי החלפים מנימום רכב גרמני המחירים מופרזים בצורה קיצונית, לכן רצוי לעשות ביטוח מקיף טוב.
נכון לתאריך לחודש 2.2025 ישנה מכת גניבות לרכב שאין לחברה מענה טכנולוגי, דבר שמקפיץ את מחיר ביטוח הרכבים.
אבזור וטכנולוגיה
הגיאומטרי C מוצע בשתי רמות גימור עיקריות: Pure ו-Pro.
- Pure: כולל תאורת LED מלאה, גג שמש פנורמי, חיישני חניה, מצלמת 360° לא מקליטה, בקרת אקלים דו-אזורית, טעינה אלחוטית לטלפון ומערכת מולטימדיה מתקדמת.
- Pro: מוסיפה חימום ואוורור למושבים, מערכת שמע Bose עם 8 רמקולים, תצוגת נתונים על השמשה (HUD) ומערכת טיהור אוויר. אין לרכב מצלמת דרך מובנת והוספתי בתשלום נוסף מצלמות.
חיסרון משמעותי ביותר והורסת את חווית הנהיגה שאין אנדרואיד אוטו או אפל קאר, הרכב משתמש במערכת פרמטיבית מאוד, אין אפשרות להתקנת אפליקציות מעבר למה שמותקן, אפליקציות בסיסיות ביותר ואין עדכונים באוויר כך שכל עידכון תוכנה אפשרי רק דרך מרכז השירות. המערכת סגורה ומאוד מיושנת.
מערכת ניווט עצמאי מיושנת שאני באופן אישי לא סומך, הרכב למעשה רכב חשמלי אבל לא טכנולוגי מי שמחפש את התחכום של טסלה או BYD הרכב לא בשבילו.
האפליקציה My Geely פשוטה ומיושנת וחסרת תכונות מתקדמות כמו פתיחת הרכב מרחוק, הממשק נוח, יש מעקב אחר מצב הסוללה והטעינה ומיקום הרכב אונליין , אין שליטה מרחוק (כמו הפעלת מזגן לפני כניסה לרכב) ולאחר תקופת התנסות יש צורך לשלם מנוי של כמה עשרות שקלים בחודש עבור שימוש באפליקציה שהיא בסיסית ביותר וזה חבל.

בטיחות
הרכב מצויד במערכות בטיחות מתקדמות: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית פרמטיבית, התרעת סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים והתרעה על שכחת ילד. דירוג הבטיחות הישראלי הוא 6 מתוך 8, אך היעדר מבחן Euro NCAP מוזכר לעיתים כחיסרון על ידי לקוחות שמשווים אותו למתחרים כמו BYD אטו 3 (5 כוכבים).
חוויית לקוח: ביצועים
ביצועים בעיר: הגיאומטרי C מצטיין בנהיגה עירונית. התאוצה קצת איטית של המנוע החשמלי (מ-0 ל-50 קמ"ש תוך כ-3 שניות) מאפשרת זריזות בפקקים ובצמתים. זמן תגובה ברמזור מלחיצה עד הנסיעה חצי שניה שהות מיותרת.
ביצועים בכבישים מהירים: בנסיעות ארוכות, ה-204 כ"ס מספקים כוח מספיק לעקיפות בטוחות, והמהירות המרבית (150 קמ"ש) עומדת בקנה אחד עם מגבלות החוק בישראל.
במהירויות גבוהות (מעל 120 קמ"ש), הרכב מאבד מעט מהיעילות האנרגטית, והטווח יורד לכ-380-400 ק"מ. "בנסיעה לים המלח מאשקלון הרגשתי שהרכב מתמודד טוב עם עליות והלכתי וחזרתי ונשאר לי עוד 150 ק"מ טווח נסיעה".
טווח ריאלי: הטווח תלוי מאוד בסגנון הנהיגה ובתנאים. בקיץ, עם מזגן דולק, הטווח יורד לכ-400 ק"מ בממוצע, בעוד שבחורף, עם חימום, הוא עשוי לרדת ל-370-390 ק"מ.
נסעתי עם 5 אנשים ברכב מלא לאילת ללא טעינה ונשאר לי עוד 100 ק"מ לטעינה בהחלט טווח מרשים.
לרכב ישנם 3 מצבי נהיגה ECO+ חסכון מרבי בחשמל וביצועים נמוכים, ECO מצב נסיעה רגיל, SPORT הופך את הרכב לטיל בליסטי אך צורך יותר חשמל.

חוויית לקוח: נוחות
נוחות הנסיעה: הרכב מציע נסיעה שקטה ונעימה, בזכות בידוד רעשים טוב וחוסר רעידות של מנוע בעירה. אין את הרעש של המנועים הרגילים, והשקט ברכב ממש מרגיע, המתלים מותאמים יותר לנוחות מאשר לספורטיביות, והם סופגים היטב שיבושים קטנים כמו מהמורות עירוניות. על כבישים משובשים או בורות עמוקים, תחושה מעט קשיחה.
מרווח פנימי: המושבים הקדמיים נוחים, במיוחד בגרסת ה-Pro עם חימום ואוורור.
אחסון ותא מטען: תא המטען בנפח 340 ליטר מספיק לשימוש יומיומי (קניות, תיקים), אך הוא קטן יחסית למתחרים כמו BYD אטו 3 (440 ליטר).
אקלים פנימי: בקרת האקלים הדו-אזורית יעילה, והוספת מערכת טיהור אוויר ב-Pro זוכה לשבחים. המזגן פשוט מעולה ומרגיש טורבו.
יתרונות וחסרונות
יתרונות:
- טווח ארוך ופרקטי (400-450 ק"מ ריאלי).
- אבזור עשיר במחיר תחרותי (157,990 ש"ח ל-Pure, 165,990 ש"ח ל-Pro).
- נסיעה שקטה ונוחה בעיר ובכבישים מהירים.
- שירות לקוחות זמין עם 8 מוקדים בישראל.
- טיפולים זולים עלה לי 480 שקל לטיפול 20 אלף.
- רכב פשוט להפעלה למי שלא מאותגר טכנולוגית.
- מזגן חזק במיוחד.
חסרונות:
- אין אנדוריד אוטו או אפל קאר, אפליקציה פרמטיבית בתשלום.
- תא מטען קטן יחסית לקטגוריה.
- רכב לא טכנולוגי כמצופה מרכב חשמלי.
- עדכוני תוכנה רק דרך מרכז השירות.
סיכום
הג'ילי גיאומטרי C 485 הוא רכב חשמלי שמציע שילוב מרשים של מחיר, טווח ואבזור, עם ביצועים טובים ונוחות גבוהה לשימוש יומיומי. אם אתם מחפשים חשמלי אמין ומשתלם ללא טכנולוגיה מעבר לבסיס, הרכב בהחלט שווה.
ציון 8\10 רכב משתלם ומפנק היינו נותנים ציון 9 אם היה לרכב תמיכה של אנדרודי אוטו או אפליקציה מודרנית.